DARE TO BE DIFFERENT

Glam of Sweden är ett riktigt smart makeupkoncept. Idén är genialt enkel:

Vi erbjuder produkter av hög kvalitet till ett otroligt pris. Ett trendigt och uppdaterat sortiment som överträffar alla förväntningar. I välfyllda ställ möter du Glam i din vardagsbutik. Vi vill inspirera och ge dig som kund upplevelsen av vår vision. Pick & Mix. Göra det oemotståndliga möjligt!
 
Vårt koncept är omfattande. Läppstift, puder, ögonskugga, mascara, nagellack, lösögonfransar, masker, tillbehör m.m. Allt förpackat med en extra försegling. För din skull.
Tillverkningen sker enligt EU standard och inga produkter testas på djur. Stora delar av Glams sortiment är veganskt.
Extra smart är också att vi finns på ställen där andra inte finns. Alltid nära, där du handlar. Enkelt eller hur?
 
Glam är stolta över vem vi är, vad vi åstadkommit och vad vi producerar. Vi har en stark och tydlig drivkraft i att skapa en egen väg: Att våga vara annorlunda. Modiga att prova något nytt.

We dare to be different.
 

OUR STORY

Glam of Sweden är ett svenskt företag och varumärke med en passion för att göra saker annorlunda.
 
Inspirerade av tanken att skapa ett nytt sätt att sälja makeup, föddes idén till att skapa ett unikt butikskoncept som ingen sett förut: Skönhetsprodukter av hög kvalitet till en sensationell prisnivå. Ett plockkoncept - Pick & Mix - helt nytt för branschen. Strategiskt skulle Glam finnas i sina kunders inköpsmiljö, i dagligvaruhandel.
 
Nära, inspirerande enkelt och omedelbart. Väldigt bra produkter till ett väldigt bra pris.
 
Som internationellt varumärke finns Glam, förutom i Sverige, också i Finland, Norge och Baltikum. Sedan lanseringen 2014 har koncept och sortiment fått ett starkt och uppskattat mottagande. Flera länder står på tur. Den första leveransen till Dubai är beräknad under 2018.
 
Nyfikenhet är en ledstjärna. Innovationstakten hög. Vi är en snabb och responsiv organisation med möjlighet att gå från skiss till verklighet på väldigt kort tid. Glam utvecklar och förverkligar sina idéer i samarbete med de främsta makeup-producenterna i Kina. 

Beauty smartness, som vi skulle ha sagt.